[Review] Super Drill Panic tar dig tillbaka till 1992; Även jordens centrum

Obs: Följande artikel hjälper dig med: [Review] Super Drill Panic tar dig tillbaka till 1992; Även jordens centrum

En ny omgång spel som innehåller en av mina favorittjänster för Android, OpenFeint, har nyligen släppts. Vi har fått våra alltför passiva händer på flera av dessa spel och, låt mig berätta för dig, några imponerande saker kommer till bordet. Medan jag bläddrade igenom spelen och slösade bort all min tid, stack ett spel upp för mig. Kanske var det den nostalgiska känslan av det. Kanske var det Indiana Jones återgångskänsla av det. Kanske var det för att jag verkligen gillar att kunna visa upp min höga poäng för världen. Oavsett anledningen är jag ett stort fan av det här spelet; faktiskt så mycket att jag gjorde en video där jag spelar och pratar om det. Följ mig genom tunnlarna i Super Drill Panic, eller hur?

DAGENS VIDEO FÖR ANDROIDPOLICE

[/EMBED_YT]

Av någon anledning tycker jag att det här spelet är extremt beroendeframkallande. Jag gillar verkligen det enkla spelet och hur lätt det är att bara ta upp det och spela det. Det kräver nästan ingen träning för att komma igång och du behöver inte må dåligt när det är dags att åstadkomma något och stänga av spelet. Nuförtiden verkar det som att ett spel som verkligen är “casual” är lite svårt att hitta.

Jag diggar också (heh) grafiken mycket. Det hela är pixligt, ja, men det ser inte ut som att Super Drill Panic är dåligt gjort. Det visuella bidrar verkligen till spelet och ger spelet den riktigt roliga känslan “Jag minns när jag var i din ålder”. Att lägga till den känslan är den enkla och begränsade karaktären hos power-ups. Det finns tre av dem och så fort du ser dem är det ganska uppenbart vad de gör. Old school gameplay + old school grafik = old school kul och det gillar jag.

Super Drill Panic är väl värt $1,32 om du tycker om roliga saker och, låt oss inse det, vad är inte roligt med att springa för livet från ett gigantiskt stenblock som inte vill mer än att avsluta dig med en bra squishing efter att du har stulit en helig avgud från dess tempel? Det här är en dröm som jag är säker på att vi alla har delat, och nu kan du leva den utan att riskera ditt eget liv!

[appbrain_app name=”Super Drill Panic” pname=”com.superdrill.engine”]Stjäla heliga idoler och spring för ditt liv i fantastisk, 8-bitars technicolor![/appbrain_app]