Mobilné Språvy, Gadgety, Blogy's Secenziami

[Review] Demolition Inc. THD Àr ett spel med fantastisk fysik, men levererar inte riktigt pÄ kaoset

Obs: Följande artikel hjÀlper dig med: [Review] Demolition Inc. THD Àr ett spel med fantastisk fysik, men levererar inte riktigt pÄ kaoset

Det finns inte mycket av en historia bakom Demolition Inc. pĂ„ Android. Mike UFO-rivningsmannen, eh – alien, har order att ta ut den ena staden efter den andra, och du fĂ„r kontrollera allt kaos. Det hĂ€r spelet börjar vĂ€ldigt starkt, med bilar som kör runt pĂ„ vĂ€gen och vĂ€lter byggnader. En stark öppning kan dock inte bĂ€ra ett spel hela vĂ€gen till mĂ„llinjen. Även om Demolition Inc. har nĂ„gra problem, finns det mycket att gilla med det.

[/EMBED_YT]
DAGENS VIDEO FÖR ANDROIDPOLICE

Gameplay

I varje zon fÄr du ett antal byggnader att ta ut. Spelet spÄrar hur lÄng tid det tar att göra det, men det finns ingen svÄr tidsgrÀns. Ju snabbare du tar ner byggnader, desto fler poÀng kan du fÄ genom multiplikatorer. Tiden du tar att slutföra en scen, tillsammans med din poÀng, avgör hur mÄnga stjÀrnor du fÄr. Nya stÀder lÄses upp bara nÀr du har tillrÀckligt med stjÀrnor.

Nu nĂ€r allt finstilt lĂ€ngst ner i arbetsordern Ă€r omhĂ€ndertaget Ă€r det dags att slĂ„ sönder nĂ„gra byggnader. De vapen som stĂ„r till ditt förfogande Ă€r minst sagt udda. Spelet startar dig med oljeflĂ€ckar och lim – de enkla sakerna. Du mĂ„ste anvĂ€nda dessa för att skicka bilar som flyger in i nĂ€rliggande byggnader. Det krĂ€ver lite övning, men jag tyckte att det var ganska lĂ€tt att ta upp. DĂ€rifrĂ„n börjar Demolition Inc. slĂ€nga in nya förmĂ„gor som att fjĂ€rrstyra bilar och den alltid dödligt exploderande kon.

Efter de första nivÄerna börjar stÀderna bli mindre en kÀlla till konstant kaotisk förstörelse, och mer en labyrint av noggrant placerade svaga punkter. Jag var frÄn början nöjd med uppmÀrksamheten pÄ detaljer som visas hÀr. Du behöver ofta skicka en bil sladd pÄ ett visst sÀtt för att trÀffa en delvis blockerad explosiv trumma. Utan det kommer du aldrig att kunna slÄ ner den dÀr irriterande byggnaden. Efter nÄgra etapper av detta började det kÀnnas lite monotont för mig. Jag förvÀntade mig fler gigantiska kedjereaktionsexplosioner, men vem skulle inte göra det?

Demolition Inc. tar sig upp lite efter nÄgra fler stÀder med introduktionen av nya vapen och nÄgra riktigt roliga nivÄer. Den bÀsta delen av spelet Àr de överdrivna vapnen som jordbÀvningsbomben och den förstörande bollen. De mest kraftfulla (och roliga) vapnen fÄr du vanligtvis nÀr du har rÀddat tillrÀckligt med material frÄn blodbadet för att köpa det. Cut off Àr inte för högt, men det Àr en annan sak som gör spelet lite mindre roligt Àn det borde vara.

Urvalet av verktyg kommer att variera frÄn nivÄ till nivÄ, vilket verkar onödigt. Jag vill bara skapa kaos. Det enda sÀttet att tappa en nivÄ Àr att fÄ slut pÄ vapen, vilket kommer att hÀnda i vissa av dem om du inte planerar noggrant. Vissa byggnader har cacher ovanpÄ med extra ammunition, sÄ se till att ta ut dem tidigt.

Det hÀr spelet kan ha sin beskÀrda del av trÄkiga nivÄer, men Rampage-lÀget Àr mycket mer vad jag hoppades pÄ med den hÀr titeln. NÀr du gÄr igenom kampanjen lÄses fler vapen och stadier upp för Rampage. I det hÀr lÀget fÄr du ett hÀlsosamt antal vapen och fritt spelrum för att förstöra staden sÄ snabbt som möjligt.

Kontroller

Kontrollschemat för Demolition Inc. Àr ganska stabilt. Du trycker och drar för att placera dina hinder, och spelet Àr smart nog att anvÀnda offsetplacering sÄ att du kan se vad du gör. Objektet kommer att svÀva nÄgra pixlar framför ditt finger och kommer att slÀppas dÀr nÀr du slÀpper taget. Du kan panorera över skÀrmen genom att dra, och zoomkontrollen hanteras med de förvÀntade tvÄfingergesterna.

Eftersom Demolition Inc. spelas pÄ en 3D-yta, mÄste du ibland kolla in en byggnad frÄn ett annat perspektiv för att se vad som hÄller den uppe. Eller sÄ kanske du behöver fÄ bÀttre sikt nerför en gata sÄ att du vet nÀr en bil kommer. Det finns ett virtuellt rullningshjul lÀngst ner pÄ skÀrmen, i mitten. Detta lÄter dig rotera kameran, och jag tyckte att den fungerar mycket bra.

Vissa vapen har ocksÄ en egen kontrollmetod. NÀr du till exempel fjÀrrstyr en bil gÄr du in i en tredjepersonsvy och anvÀnder tvÄ pilknappar för att styra. Den förstörande bollen anvÀnder enhetens accelerometer för att kontrollera rörelsen av vad som kan vara en gigantisk rullande dödsboll (nÀr den anvÀnds pÄ rÀtt sÀtt).

Grafik och ljud

Grafiken i Demolition Inc. Àr mycket attraktiv. Det finns inte mycket i vÀgen för mÀrkbar aliasing pÄ kanterna, och byggnader har ungefÀr rÀtt mÀngd detaljer pÄ nÀra hÄll. Explosionerna och sönderfallande strukturerna Àr ocksÄ snygga.

Den verkliga visuella upplevelsen Ă€r hur spelet hanterar vĂ€rldens fysik. PĂ„ mĂ„nga sĂ€tt Ă€r Demolition Inc. först en fysiksimulator och en andra spel. Allt som intrĂ€ffar genereras nĂ€r det hĂ€nder. Det finns inga förutbestĂ€mda resultat, sĂ„ om du trĂ€ffar en byggnad med en bil pĂ„ samma plats tvĂ„ gĂ„nger kan du fĂ„ tvĂ„ olika resultat. Även om jag uppskattar hur coolt det Ă€r, tjĂ€nar det till att göra nĂ„gra av de trĂ„kiga stadierna sĂ„ mycket mer irriterande.

Bakgrundsmusiken Àr inget speciellt; Jag brukar glömma att den Àr dÀr efter ett tag. Ljudeffekterna Àr vad du kan förvÀnta dig av explosioner. Demolition Inc. förstÄr poÀngen, men det Àr inte den typ av spel som upplevs bÀst med hörlurar. Det finns ingen dialog alls i spelet, vilket Àr synd. UFO-killen Mike verkar vara en vÀnlig individ. Han skulle sÀkert ha nÄgra roliga saker att sÀga nÀr du exploderar kor och kör bilar frÄn ramper.

Slutgiltiga tankar

Demolition Inc. Àr ett attraktivt spel, och fysiken Àr definitivt rolig att leka med. Men jag kÀnner att precisionsnivÄn som krÀvs pÄ vissa nivÄer, tillsammans med massor av trial and error, inte Àr vad de flesta spelare förvÀntade sig. De flesta nivÄerna Àr bra, och vissa Àr otroligt roliga. Att rulla en gigantisk vrakkula runt staden för att vÀlta byggnader Àr fantastiskt, men det finns inte tillrÀckligt med det. För mycket av din tid gÄr Ät till att försiktigt stÀlla upp en bil för att glida mellan tvÄ byggnader och trÀffa en bensintank. Det Rampage-lÀget Àr dock mördare.

Det hÀr spelet kostar $3,99 i Play Butik, men det Àr bara för Tegra-enheter just nu. Demolition Inc. kommer att komma till icke-Tegra-telefoner och surfplattor den 26 april eller senare, enligt spelets beskrivning i Play Store. Ska du spendera $3,99 pÄ det hÀr spelet? Jag skulle inte sÀga nej, men det finns bÀttre spel du borde spela först.