Razer Viper Mini Review – GameSpace.com

Razer Viper Mini Review - GameSpace.com 1

Razer už všade počul prosby hráčov s malými rukami a vydal veľmi žiadaný Razer Viper Mini. Tento malý had s hmotnosťou iba 61 g sľubuje, že bude mať rovnako silný záber ako jeho väčší súrodenec, Razer Viper, za zlomok ceny. S ohromným úspechom vydania Razer Viper Ultimate koncom roka 2019 sa spoločnosť usilovne snažila posunúť hranice jednej zo svojich najpopulárnejších myší a na trh dodala tvrdého uchádzača, ktorý čelí týmto hrozným, trendovým dieram. Hráči s trypofóbiou, radujte sa! Koľko funkcií môžete skutočne zabaliť do takejto ľahkej myši a stojí to za to? Poďme zistiť.

Razer Viper Mini Review - GameSpace.com 2

• Cena: 39,99 dolárov
  • Senzor: Optický
  • Maximálna citlivosť (DPI): 8500
  • Maximálna rýchlosť (IPS): 300
  • Maximálne zrýchlenie (G): 35
  • myš Switch: Optické
  • Životný cyklus kliknutí: 50 miliónov (so zlepšeným pocitom kliknutia)
  • Hmotnosť (g): 61 g
  • Palubná pamäť: 1 Profile
  • Programovateľné tlačidlá: 6
  • Osvetlenie RGB: Logo THS Podsvietenie myši

Podvozok a hmotnosť

Hlavnou črtou modelu Viper Mini je znížená hmotnosť 61 g. Porovnajte to s modelmi Viper (69 g) a Viper Ultimate (74 g) a možno na to nebudete myslieť, kým to skutočne nezažijete. Novým prírastkom do Viper Mini sú jeho vylepšené nožičky myši vyrobené zo 100% PTFE (Polytetrafluóretylén, ja som ti ho zaskočil).

Razer Viper Mini Review - GameSpace.com 3

Preklopenie myši na preskúmanie spodnej časti odhalí dve sivé nohy, ktoré sú prakticky neviditeľné, keď je myš vzpriamená. Ešte som nezažil žiadny ťah z chodidiel a bol som prekvapený, ako hladko kĺzali po mojej jednoduchej podložke pod myš Belkin. S menším podvozkom sa vozidlo Viper Mini cíti ako vzduchovo podozrivé. Držíte ju v dlani takmer ako keby tam nič nebolo. Ako dokáže niečo také malé a ľahké udržať toľko sily?

Podsvietenie myši RGB

Viper Mini Underglow

Vysoko špekulovaný Razer Viper Mini, takmer totožný s pôvodným Razer Viper, priniesol výraznú vizuálnu aktualizáciu, ktorú jeho väčší súrodenci nemajú: podstúpia Razer Chroma RGB. Zatiaľ čo všetky jeho predchádzajúce iterácie majú na dlani žiariace logo Razer, chýba im žiadny iný druh vizuálneho prispôsobenia. RGB prechádza spodným okrajom myši, vyťahuje spodnú časť myši pevne okolo jej krivky a dodáva znateľne príjemnú pomlčku farby, aby vášmu hernému zariadeniu dodal ešte trochu osobnosti. Aj keď sú pri hre väčšinou skryté, žiara je príjemným doplnkom pre fanúšikov doplnkov RGB.

Razer Viper Mini Review - GameSpace.com 4

Rovnako ako u všetkých produktov Razer môžete synchronizovať farbu svojho Razer Viper Mini s akýmkoľvek iným zariadením Razer Chroma, ktoré môžete mať. Ja osobne používam klávesnicu Razer Cynosa Chroma, a dokonca aj pri 100% jasu som skutočne rád, ako jemne prechádza párov Viper Mini s ním, na rozdiel od žiarivých jasných svetiel iných alternatívnych herných myší, ktoré som použil v minulosť. Ako vedľajšiu poznámku by to bola tiež fantastická herná myš, ktorá sa vezme na vašu pracovnú plochu. Kto nemá rád hladké nastavenie RGB pri vašom stole? Moji ľudia, ktorí pracujú na podpore, viete, čo tým myslím. Ak hľadáte myš, ktorá má stále leštený profesionálny vzhľad, ale ste prísavkou vysokého DPI a sladkej viacfarebnej žiary, myslím, že by to pre vás mohla byť skvelá voľba.

6 Programovateľné tlačidlá

Razer Viper Mini Review - GameSpace.com 5

Všetci máme radi naše programovateľné tlačidlá a Viper Mini obetuje iba dve za celkom celkom 6 tlačidlá, ktoré môžete preprogramovať a vykonať kdekoľvek. Čo to pre nás znamená, záleží na vašej preferencii. Viper Mini má zabudovanú pamäť s jedným profilom, do ktorého môžete uložiť nastavenia myši. Túto myš budete môcť vziať kamkoľvek (strana LAN, turnaj, práca) a nemusíte už tráviť veľa času jej nastavovaním. Stačí pripojiť a hrať.

Bočný pohľad Viper Mini

Spočiatku som bol trochu zmätený a sklamaný 6 tlačidlo nárok. Som oddaný užívateľ Razer Naga Trinity a zvykol som držať obrovskú myš s 12 gombíkmi vloženými pod palec. Keď som sa pozrel na Viper Mini, všimol som si najskôr iba štyri zrejmé tlačidlá: dve na ľavej strane palcom (som spravodlivý) a dve na vrchu predstavujú tradičné ľavé a pravé tlačidlo myši. Po trochu bližšej prehliadke som narazil na „aha“ okamih, keď som si uvedomil, že tlačidlá počítajú aj rolovacie koliesko a prepínač DPI.

Pomocou Razer Synapse môžete tlačiť tieto tlačidlá ešte ďalej pomocou Razer Hypershift. Priradením tlačidla Hypershift k tlačidlu môžete ľahko preniesť ktorúkoľvek požadovanú kombináciu do tlačidla, čím získate rýchly a ľahký prístup počas intenzívnych bojov. Mojím hlavným záujmom pri umiestňovaní týchto tlačidiel je to, že sa zameriava predovšetkým na pravákov. Aj keď je Viper Mini dokonale symetrický a dá sa pohodlne držať v oboch rukách, nemyslím si, že je skutočne obojstranný. Je pre mňa ťažké veriť, že moji ľavicoví priatelia by boli schopní získať akékoľvek použitie z „palcových“ tlačidiel, ak by sa museli spoliehať na svoju malíček.

Vylepšené optické prepínače

Z optického pohľadu

Ľavé a pravé tlačidlo myši má teraz vylepšené optické prepínače, ktoré sú navrhnuté tak, aby sa viac podobali mechanickým prepínačom a vyznačujú sa trvanlivosťou 50 miliónov kliknutí. Táto hodnota je 20 miliónov plachých z Viper a Viper Ultimate, ale kto to naozaj počíta? Beriem to späť. Som si istý, že je tu niekto, pre koho by to mohlo znamenať prerušenie obchodu. Pocit kliknutia myšou sa podobne zlepšil. Každým stlačením tlačidla sa ozve zvukové a uspokojivé kliknutie, ktoré zaznie ako reakcia. Je to rýchle a precízne, čo vám dáva istotu, ktorú potrebujete, aby ste mohli rýchlo strieľať.

DPI Switch

Zobrazenie DPI

Jednou z funkcií, ktoré ma zo svojho Razer Naga veľmi milujú, sú jeho dva prepínače DPI, ktoré vám umožňujú posúvať váš zoznam predvolieb DPI nahor a nadol. Na druhej strane má Viper Mini jeden prepínač DPI na prepínanie medzi rôznymi nastaveniami DPI až po DPI 8, 500. Ak chcete obmedziť dostupné predvoľby (používam dve: jedno pre odstrihnutie a druhé pre rýchle spustenie), môžete si prispôsobiť predvoľby a ich hodnoty v rámci Synapse. 8, 500 DPI sa javí ako priemerný hráč s veľkým uhryznutím, s dostatočným priestorom pre tých, ktorí túžia po niečom rýchlejšie.

Ďalšou alternatívou k nastaveniu na bicykli je použitie spojky Razerovej citlivosti a jej priradenie k jednému z nich 6 dostupné tlačidlá. V tejto chvíli to vyzerá, že nám chýbajú tlačidlá na priradenie funkcií, ale funkcia Synapse vám umožňuje veľmi kreatívne pracovať s vašimi makrami a nastaveniami. Páči sa mi umiestnenie DPI Switch; je to už dosť ďaleko na to, aby som sa nestretol s problémami s jeho stlačením, pokiaľ to nemyslím. Aj napriek tomu by som si však priala, aby sa cítila trochu menej, akoby sa odrazila a vydala počuteľnejší hmatový zvuk ako ostatné tlačidlá na Viper Mini.

Kábel Speedflex

Porovnanie káblov

Existujú dva typy hráčov: káblové a bezdrôtové. Niektorí budú okamžite ignorovať výstroj, ak nebudú mať možnosť bezdrôtového pripojenia, ale som tu, aby som rozšíril evanjelium nového kábla Speedflex Viper Mini. Keďže mám drevený stôl, neustále sa snažím chytiť kábel myši, ktorý zachytáva náhodné drevené hrany alebo rohy kníh, ktoré mačia môj stôl. Prekvapivo som s Viper Mini nezažil nič z toho. Ak ich porovnáte vedľa seba, kábel Viper Mini je v skutočnosti značne hrubší ako kábel môjho Naga a počas hry je prakticky nezaznamenateľný. Chcem to myš cíti ako bezdrôtová myš, o ktorú sa nemusím starať, a Viper Mini to pre mňa robí.

Viper Mini kábel

Model Viper Mini sa môže pochváliť tým, že používa nový kryt káblov s nízkym odporom, ktorý umožňuje hráčom zážitok bez trenia a bez problémov a určite to prináša. Neviem, z čoho sú tieto veci vyrobené, ale neprestaňte ich vyrábať. Vložte ju na každú myš, ktorá sa pohybuje vpred.

Aby som otestoval výkon Razer Viper Mini, rozhodol som sa hrať štyri hry: Božstvo: Originálny hriech 2, Overwatch, League of Legends a Divízia 2, Razer Viper Mini používa patentovaný optický senzor Razer s maximálnym DPI 8500. V porovnaní s Viper a Viper Ultimate v plnej veľkosti má tiež zníženú rýchlosť sledovania 300 palcov za sekundu a maximálnu akceleráciu 35G. Aj keď je to krok nadol od vyšších modelov, v mojich testoch to stále fungovalo veľmi dobre.

Naga a Viper Mini vedľa seba

MOBA a strategické hry

Ako MOBA vyžaduje League of Legends, aby ste sa neustále hýbali, klikali a pokúšali sa prekabátiť svojho súpera. V závislosti od vášho štýlu hry to znamená, že budete musieť švihnúť myšou veľmi rýchlo, aby ste mohli inteligentne prenášať, alebo len posúvať fotoaparát k okraju obrazovky, aby ste si mohli udržať výhľad do oblasti. Pri hraní Ligy som sa cítil oveľa istejšie pri vykonávaní svojich schopností kvôli tomu, ako ľahko Viper Mini kĺzal po mojej podložke pod myš. Nemusel som si robiť starosti s tým, že by som musel uprostred zápasu niečo upravovať alebo sa musel prestavovať, pretože už bol dokonale prispôsobený môjmu profilu League of Legends a ako som chcel hrať hru. Každé kliknutie bolo precízne a zmysluplné.

Prechod na Božstvo: Pôvodný hriech 2a strategické hry všeobecne, nemal som veľký rozdiel v tom, ako by som používal inú myš. Strategické hry nemajú tendenciu žiadať rýchlosť, ale úmyselné rozhodnutia. Aj keď je zrejmé, že model Viper Mini bol navrhnutý skôr pre rýchlejšie tempo hry FPS, váha myši a spôsob, akým sa dá prispôsobiť akémukoľvek štýlu priľnavosti, je pre mňa strategickými hrami. Niekedy vás väčšie myši donútia, aby ste si osvojili iný štýl uchopenia, pretože neexistuje žiadny iný spôsob, ako túto vec udržať, ale s menším, falošne všesmerným telom nemusíte obetovať funkcie, ktoré máte radi, pre pohodlie.

Štýl priľnavosti

Strelci z prvej a tretej osoby

Zdá sa, že model Viper Mini je vyrobený pre strelcov. Overwatch and Division 2 sú to rýchle tempo hry, ktoré sa spoliehajú na to, že musíte prepínať medzi svojim DPI alebo vykonávať rýchle schopnosti, aby ste zostali konkurencieschopní. Aj keď by som uprednostnil viac tlačidiel, páči sa mi pocit beztiaže a to, ako mi minimalistický charakter myši umožňuje sústrediť sa na môj cieľ. Ak potrebujem prepnúť na pušku alebo znak s dlhými vzdialenosťami, prepínač DPI uľahčuje prepínanie režimov.

Alebo, ak dostanem videnie tunela a niekto sa ma pokúsi prepadnúť, môžem prejsť na vyššie DPI a prejsť do režimu zblízka, alebo urobiť rýchly únik bez toho, aby som o tom veľa premýšľal. Ak ste niečo ako ja, v tejto chvíli začnem panikáriť. Moja myš potiahne podložku, zachytí ju v rohu monitora alebo nemám dostatok káblov, pretože sa mačka rozhodla na ňu odtiahnuť. Počas mojich zápasov sa nič z toho nestalo. V skutočnosti práve naopak.

Zistil som, že viac experimentujem s ostreľovacími postavami a rýchlymi zábermi a začal som si užívať hranie iných postáv, ktoré mali tendenciu mať vyššiu hranicu zručnosti. Ak sa nemusíte starať o to, či vás myš chce sabotovať, môžete sa zamerať na to, na čom záleží: mať na konci zápasu najvyššiu KDA. Dokonca aj ako milosrdenstvo. Hra Battle Mercy s Viper Mini je zbožná.

Razer Viper Mini

Razer Viper Mini je možné zakúpiť priamo prostredníctvom Razer za 39,99 dolárov (30,85 GBP) a tiež Amazon a ďalších autorizovaných maloobchodníkov. Za množstvo funkcií, ktoré prichádzajú zabalené v takom malom podvozku, si myslím, že 39,99 dolárov je veľmi rozumná cena a je jednoznačným konkurentom pre výkonnú, ale cenovo dostupnú myš plnú funkcií.