Berita Mudah Alih, Alat, Blog Sekenziami

Twitter sedang meneroka transkripsi automatik dan manual untuk tweet audio

Twitter mula menguji ciri tweet audio baru yang membolehkan pengguna merakam suara mereka dan kemudian mempostingnya, bukannya menggunakan teks atau gambar dan video yang disimpan.

Walau bagaimanapun, kurangnya input yang dapat diakses untuk tweet audio, terutama transkripsi untuk orang-orang dengan masalah pendengaran, menimbulkan banyak kritikan dalam talian.

Twitter kini telah meminta maaf karena tidak mengingat aksesibilitas ketika mengembangkan fitur baru, dan mengatakan ia sedang meneroka transkripsi manual dan automatik untuk tweet audio. “Kami telah menyelesaikan beberapa masalah yang berkaitan dengan aksesibilitas penglihatan, termasuk membuat Tweet suara dapat dikenali pada garis masa dan membuat peningkatan aksesibilitas pada pengalaman Tweet suara,” pegawai tersebut Twitter Pemegang sokongan dikongsi.

TwitterAndrew Hayward menyatakan bahawa syarikat itu tidak mempunyai pasukan kebolehaksesan yang berdedikasi, jadi apa sahaja pekerjaan yang dilakukan ke arah itu adalah oleh pekerja yang secara sukarela melakukannya, dan mereka tidak semestinya mengetahui semua keputusan yang dibuat.

Ketua Reka Bentuk dan Penyelidikan di Twitter, Dantley Davis, berkongsi bahawa dia akan menganjurkan pasukan kebolehaksesan untuk menjadi sebahagian daripada projek sejak awal.