The Elder Scrolls Online: Greymoor Review

Apabila kebanyakan orang memikirkan Skrol Penatua, mereka memikirkan Skyrim. Pasti, Morrowind dan Oblivion pasti mempunyai saat-saat mereka, dan pelbagai bahagian Tamriel yang telah kita lihat di Elder Scrolls Online memang tidak dapat dilupakan, tetapi beberapa perkara hampir dengan asal usul meme ‘panah ke lutut’. Oleh itu, dengan sukacitanya, pengembangan Elder Scrolls Online Greymoor terbaru, sekali lagi menuju ke Skyrim – Skyrim Barat tepat – memberi anda peluang untuk mengalami iklim sejuk dengan cara baru, berbilang pemain dalam talian.

Setelah pembukaan umpan kipas duduk di belakang kereta kuda, anda akan segera dihanyutkan dalam plot yang mengancam keseimbangan kekuatan di Skyrim, dan mungkin seluruh Tamriel – bukankah itu selalu seperti itu? Anda berada di syarikat Lyris Titanborn setengah gergasi kegemaran semua orang, dan pencariannya menjadi milik anda semasa anda menyapu beberapa Reachmen yang baru, yang segera diikuti dengan perarakan vampir, manusia serigala dan penyihir untuk menghantar anda dalam perjalanan untuk mengungkap melingkari misteri di sekitar Skyrim.

Anda bermula di Solitude, pusat kekuasaan di Skyrim Barat yang diperintah oleh Raja-Raja Svargrim. Anda akan segera mengetahui bahawa dia adalah orang yang paling keras kepala di seluruh Tamriel. Anda mungkin boleh memberikan sedikit cara untuk memulai – anda, atau lebih tepatnya Lyris, telah dikirim oleh musuh fananya – tetapi di mana peristiwa yang semakin meningkat akan mempengaruhi kebanyakan orang normal, Svargrim enggan berganjak.

The Elder Scrolls Online: Greymoor Review 1

Anda akan segera memasuki irama biasa Elder Scrolls Online mengenai garis pencarian utama, diselingi dengan perkara-perkara yang kurang penting, dan keseimbangan kemajuan dan mengembara untuk melakukan perkara anda sendiri tetap sekuat di sini seperti sebelumnya. Greymoor berjaya mengatur keadaan dengan cukup baik, dan ketika anda mungkin bersedia untuk keluar pada malam itu, anda mendapati anda terlibat dalam sesuatu yang hanya perlu dilihat, atau anda akan menemui lokasi baru yang ingin diterokai.

Skyrim Barat kelihatan seperti yang anda jangkakan; puncak berbatu yang tinggi, bermain dengan air terjun, sungai dan evergreen. Ini adalah fungsional yang sempurna, jika sedikit rendering dari landskap terkenal ini, walaupun senang mengunjungi lokasi yang anda tahu dari Skyrim. Namun, anda mungkin menjangkakan beberapa perbezaan sekali lagi memandangkan kedudukan ESO dalam kronologi Tamriel.

Bintang sebenar pengembangan Greymoor adalah Blackreach – kerajaan bawah tanah yang bersembunyi di bawah Western Skyrim. Landskap gua ini mempunyai pemandangan yang sangat menarik, termasuk Dusktown dan Greymoor Keep yang hebat yang terletak di antara dinding batu yang diukir. Di sinilah pengembangannya menjadi nyata, dan saya gemar menerokai kawasan dalaman yang banyak, baik semasa misi penceritaan pusat dan pelbagai usaha sampingan.

The Elder Scrolls Online: Greymoor Review 2

Sama ada anda mengikuti naratif utama atau tidak, pencirian, penulisan dan lakonan suara di Greymoor sebahagian besarnya sangat baik, melainkan tempat yang aneh dari wafel palsu Jerman. Sudah tentu watak utama yang anda habiskan bersama – Jennifer Hale’s Lyris, dan vampire-sarjana Fennorian – menarik dan cukup bulat untuk menghabiskan sedikit masa.

Saya terus terkesan dengan setiap percakapan NPC, dan ini tetap menjadi salah satu tarikan terkuat ESO bahawa ini terasa seperti dunia yang hidup, bernafas, dan bercakap. Anda tidak dapat menahan diri daripada tertarik pada pencarian yang paling cetek ketika ada seseorang yang benar-benar memberitahu anda mengapa anda harus peduli. Kekuatan Greymoor sebenarnya, adalah bahawa pencarian sampingan sangat baik, sering melengkapkan garis pencarian utama yang seharusnya anda ikuti.

Di samping tujuh pencarian cerita, terdapat banyak kandungan dalam barisan pencarian Antiquities and Instrumental Triumph. Walaupun Instrumental Triumph meminta anda mencari instrumen yang hilang untuk kembali ke tempatnya di Bards College, Antiquarian Circle memberi tugas kepada anda untuk memburu peninggalan tersembunyi di seluruh Tamriel, menjadikan anda Lara Croft berperisa Elder Scrolls.

The Elder Scrolls Online: Greymoor Review 3

Untuk melakukannya, anda perlu terlebih dahulu mencari lokasi sebelum menggali, yang mana kedua-duanya memerlukan beberapa membingungkan melalui dua permainan mini yang berbeza. Menelusuri membantu menghilangkan kemungkinan laman penggalian, semoga menyempitkan carian anda ke satu kawasan, tetapi anda masih perlu mencari setelah anda berada di sana, mencari kilauan kisah sebelum memulakan penggalian anda. Sekiranya anda berjaya, anda akan mendapat sedikit gambaran mengenai artifak tersebut.

Ini menambahkan aspek yang sama sekali baru untuk ESO, dan saya mendapati diri saya sedang sibuk mencari barang-barang baru untuk digali dari bumi, walaupun itu mungkin sebahagiannya disebabkan oleh keinginan diri saya yang lebih muda untuk menjadi ahli arkeologi. Sama ada anda menyukai diri anda sebagai Indiana Jones seterusnya atau tidak, ini adalah tambahan yang bagus untuk formula.

The Elder Scrolls Online: Greymoor Review 4

Terdapat sekurang-kurangnya satu kegusaran yang dibawa oleh pengembangan Greymoor, dan itu adalah ribut Harrow. Termasuk sebagai sebahagian daripada cabaran harian, ribut besar ini mengharuskan anda bergabung dengan sekumpulan pemain lain kerana musuh besar muncul kerana anda harus bekerjasama untuk mengalahkan.

Terdapat kedudukan Harrowstorm di seberang peta, tetapi mereka berputar secara rawak, membiarkan pemain menunggu di pinggir setiap kawasan, dengan harapan mereka akan datang. Pada akhirnya, mereka meninggalkan banyak perkara yang diinginkan, memandangkan anda dapat menghabiskan lebih banyak masa untuk menantinya daripada mengambil bahagian, dan mereka tidak jauh berbeza dengan yang pernah kita lihat di ESO sebelum ini, tanpa mengira rawak mereka.

Walaupun demikian, ini masih merupakan Elder Skrol Dalam Talian, dan jika anda pernah menikmatinya pada masa lalu, Greymoor adalah pengalaman yang menyeronokkan yang menambahkan sebahagian isi kandungan yang bermanfaat kepadanya. Pencarian yang ditulis dengan baik, pertempuran yang menyeronokkan, dan landskap yang sering mengesankan tidak berubah di sini, dan saya dapat melihat Greymoor melukis lebih banyak peminat Skyrim ke dunia dalam talian, walaupun terasa seperti versi cover band tajuk ikonik .