Shantae yang asli akan datang ke Switch, dengan Warna Game Boy terhad & Switch pelepasan fizikal juga

WayForward dan Limited Run Games menghidupkan semula permainan Game Boy Color Shantae yang asli, menerbitkannya semula untuk Nintendo Switch dengan siaran fizikal dan digital. Bukan itu sahaja, tetapi mereka juga menjalankan gerobak pembiakan Game Boy Color yang asli, bagi mereka yang ingin memainkannya di platform asalnya.

Siri Shantae telah menikmati banyak kejayaan dalam dekad yang lalu, mengumpulkan peminat yang sihat sejak tahun 2010 DSi melepaskan Shantae: Risky’s Revenge. Itu diikuti oleh Shantae and the Pirate’s Curse, Shantae: Half-Genie Hero, dan terbaru, Shantae and the Seven Sirens yang mendapat dana ramai.

Siri ini tidak pernah mempunyai corak pelepasan yang sangat ketat, dengan setiap permainan memulai debutnya di platform yang berbeza – Seven Sirens muncul Apple Arcade tahun lalu, Pirate’s Curse adalah pelepasan 3DS dan Wii U, dan lain-lain – sebelum menyebar ke sistem lain.

Itu kembali ke permainan asli tahun 2002, yang dirilis di Game Boy Color setelah pelancaran Game Boy Advance, faktor penyumbang kepada penjualannya yang buruk. Dengan kembalinya siri ini, ia juga masuk ke Konsol Maya Nintendo 3DS, tetapi sebahagian besarnya tidak jelas dibandingkan dengan siri yang lain.

Itu akan berubah dengan port ke Nintendo Switch, membawanya ke sistem semasa sekali lagi. Ia juga bermaksud bahawa Nintendo Switch adalah satu-satunya platform di mana anda boleh bermain kelima-lima permainan Shantae – tidak ada rancangan untuk dilancarkan pada sistem lain.

Permainan Shantae terakhir yang kami tinjau adalah Half-Genie Hero, dengan Aran mengatakan:

“Shantae: Half-Genie Hero mempunyai beberapa platform terbaik dalam beberapa tahun kebelakangan ini, dan sangat mudah untuk mengesyorkan kepada sesiapa sahaja yang peminat permainan platform atau gaya Metroidvania, walaupun beberapa tahap lagi untuk memerangi pengulangan permainan pasti sempurna. Wayforward harus berpuas hati kerana hampir mencapai tahap itu. “

Saya yakin peminat yang bersemangat akan suka kembali ke asal-usul siri ini.

Sumber: Twitter

– HALAMAN TERUS DI BAWAH –

Artikel Berkaitan

Back to top button