Sekarang juga boleh menghantar audio melalui Twitter

Ciri baru membolehkan beberapa pengguna iOS menghantar audio melalui Twitter dalam penerbitan anda

Dalam usaha untuk mempermudah orang untuk memberi komen dalam masa nyata mengenai semua yang mereka rasakan, Twitter mengumumkan pada hari Rabu (17) sumber baru untuk rangkaian sosial: tweet audio, yang akan membolehkan pengguna, bukannya menulis teks, hanya merakam dan menerbitkan a audio bulu Twitter dalam profil mereka.

Fungsi ini dalam fasa pengujian dan, untuk saat ini, hanya akan tersedia untuk beberapa pengguna yang menggunakan iOS aplikasi itu, tetapi syarikat itu telah memberi amaran bahawa dalam beberapa minggu akan datang, ia akan tersedia untuk semua pengguna yang mempunyai telefon bimbit dari Apple. Setakat ini, tidak ada yang diberitahu tentang kapan berita itu akan melanda peranti tersebut Android.

Cara menghantar audio melalui Twitter

Menurut Twitter, menghantar tweet suara semudah tweet teks. Oleh itu, pengguna yang menggunakan aplikasi iOS dan yang dipilih untuk menjadi sebahagian daripada ujian awal ini, ketika memilih untuk menulis tweet baru melalui aplikasi, akan melihat bahawa butang baru telah muncul di bahagian bawah skrin (tepat di atas papan kekunci maya yang digunakan untuk tulis tweet) dan yang mempunyai simbol yang kelihatan seperti gelombang bunyi.

Di layar menulis tweet, anda akan dapat mencari butang gelombang suara, yang mesti dipilih untuk menghantar audio (Gambar: Twitter)

Ketika menekan butang ini, pengguna akan dibawa ke layar baru, dengan butang untuk mulai merekam audio. Cukup tekan dan katakan semua yang anda ingin katakan, dan apabila anda selesai dengan apa yang anda katakan, tekan sahaja butang “Selesai” di bahagian kanan atas skrin dan anda akan menghantar audio Twitter.

audio twitter

Cukup klik butang untuk merakam, sebutkan apa yang anda perlukan dan kemudian selesai menghantar tweet dengan audio (Gambar: Twitter)

Menurut Twitter, setiap mesej akan menyokong rakaman hingga 140 detik (atau dua minit dan dua puluh saat), tetapi mereka yang suka bercakap di siku mereka tidak perlu risau: jika anda audio melebihi had masa, aplikasi akan membahagikannya secara automatik hingga 140 saat, yang akan disiarkan satu demi satu seolah-olah mereka adalah bahagian dari utas yang sama.

Ia juga menarik bahawa ini audio mereka tidak perlu menjadi kandungan eksklusif tweet anda, dan adalah mungkin untuk menulis pesanan teks dengan 280 aksara yang dibenarkan dan mengirim rakaman hingga 140-an dalam tweet yang sama, yang akan meningkatkan jumlah kandungan yang masing-masing dapat berisi.

audio twitter

Ciri baru membolehkan anda menghantar 280 aksara dan lebih dari 140an audio dalam satu tweet (Gambar: Twitter)

Harapannya ialah kemungkinan memasukkan a audio dalam tweet dapat meningkatkan perbahasan sebab-sebab penting dengan Twitter, memungkinkan untuk memberikan lebih banyak nuansa pada pendapat yang terlalu kompleks untuk dikembangkan hanya dalam format teks dan hanya 280 aksara pada satu masa.

Fungsi kontroversi

Walaupun ada inisiatif untuk membenarkan penyisipan audio bulu Twitter sebahagian daripada rancangan untuk meningkatkan kualiti maklumat yang dikongsi oleh platform, langkah itu tidak diterima dengan baik seperti pengumuman baru-baru ini, bahawa Twitter akan mula bertanya kepada pengguna jika mereka benar-benar ingin berkongsi artikel tanpa terlebih dahulu mengklik pautan untuk membacanya.

Sebagai balasan ke catatan akaun Twitter mengungkapkan kebaharuan, ada kemungkinan untuk melihat banyak kritikan dan keluhan mengenai alat baru, dengan beberapa orang mengeluh bahawa apa yang mereka mahukan adalah menghantar audio melalui DM dan tidak seperti itu, sementara yang lain ingat bahawa sesuatu yang masyarakat telah bertahun-tahun adalah alat untuk menyunting tweet.

Pada garis masa secara umum, juga mungkin untuk melihat bahawa sumber baru dilihat oleh banyak pengguna dengan cara yang sangat negatif, dengan orang-orang mengancam untuk berhenti mengikuti siapa saja yang mula mengirim pesanan audio oleh platform atau menilai apa yang Twitter menganggapnya sebagai sumber keutamaan.

Dan, dengan Brazil menjadi Brazil, kekhawatiran tentang masalah sebenar alat ini mulai muncul: kemungkinan kebangkitan semula “kemewahan Zap” di Twitter – dan beberapa orang bahkan mendakwa bahawa ketakutan ini telah menjadi sesuatu yang nyata.

Sumber: Twitter


Artikel Berkaitan

Back to top button