Samsung menarik lurus: Galaxy Nota 20 dengan cip Exynos (dan ia juga tidak baru!)

Khabar angin baru mematikan impian kegemilangan pada Snapdragon 865+ dan membuka senario yang lebih kurang menarik.

Cabaran lama antara SoC Samsung Exynos adalah Qualcomm Snapdragon – selama bertahun-tahun sekarang diliputi oleh raksasa Amerika – tahun ini telah menggariskan garis besar perang salib sebenar oleh pengguna Eropah, bosan kerana berpuas hati dengan Galaxy teratas yang berprestasi lebih buruk daripada rakan mereka di luar negara. Dengan adanya Note 20 di pintu, raksasa Korea itu berpeluang untuk membungkam kritikal, memperluas bekalan Snapdragon SoC ke seluruh dunia, atau menarik Exynos baru ke situasi dari silinder. Tetapi nampaknya begitu ia tidak akan berlaku.

Hipotesis sekali lagi dikemukakan bocor Alam semesta Ais Cina, segera disahkan oleh rakan sekerja Max Weinbach: Galaxy Catatan 20 e Galaxy Catatan 20 Ultra bukan sahaja mereka tidak akan memilikinya Snapdragon 865+ di Eropah, tetapi juga Exynos 992 yang dikhabarkan. Sebaliknya, mereka akan dianimasikan oleh orang terkenal Exynos 990, dewa yang sama Galaxy S20, dibanjiri oleh kritikan dalam beberapa bulan kebelakangan ini, kerana prestasi grafik yang lemah dan, di atas semua, penggunaan yang jauh lebih tinggi daripada rakan-rakan Qualcomm.

BACA JUGA: Saya Galaxy Nota 20 harganya lebih murah daripada pendahulunya

Sekiranya khabar angin itu disahkan, itu bermaksud bahawa i Galaxy Catatan 20 mereka tidak akan membawa lompatan prestasi sebagai mahar (atau pengoptimuman penggunaan yang lebih baik) berbanding dengan sepupu Galaxy S20, melemahkan harapan mereka yang mengharapkan perubahan yang menentukan. Adakah niat membeli anda akan berubah atau tidak, berdasarkan berita ini?

Melalui: Gizmochina.com

Artikel Berkaitan

Back to top button