LG Velvet juga dapat dilancarkan dalam konfigurasi yang lebih murah dengan MediaTek Dimensity

Setelah dilancarkan pada musim bunga dengan konfigurasi berdasarkan chipset Snapdragon 765 dan baru-baru ini dalam versi 4G dengan Snapdragon 845, LG Velvet juga akan tersedia dalam konfigurasi perkakasan ketiga. LG Velvet baru-baru ini disenaraikan di Google Play dengan pemproses MediaTek Dimensity 800, dengan konfigurasi perkakasan yang tidak jauh berbeza dengan versi 4G. Sebenarnya, varian ini boleh menjadi alternatif anggaran 5G, kali ini.

LG nampaknya menganggap telefon LG Velvet sebagai platform daripada peranti yang berdiri sendiri. Walaupun ketiga-tiga varian LG Velvet akan kelihatan sama di luar dan sebahagian besarnya akan menawarkan ciri yang sama dan tahap prestasi yang hampir sama, ia tidak sama persis di bahagian dalam.

LG Velvet dengan pemproses Dimensity boleh menjadi varian 5G “budget”

Pertama sekali, model yang dianggap “teratas” tetap merupakan LG Velvet 5G, varian dengan Snapdragon 765, yang mungkin akan tetap menjadi yang paling mahal dalam tawaran syarikat. Kemudian, varian LG Velvet dengan 4G, dengan pemproses Snapdragon 845 tetap menjadi varian belanjawan, bagi mereka yang tidak mahu atau tidak mempunyai akses ke sambungan 5G. Akhirnya, model dengan pemproses Dimensity 800 boleh menjadi varian jarak pertengahan, yang masih menawarkan 5G, tetapi pada harga yang lebih rendah dan mungkin dengan prestasi yang lebih rendah daripada varian pemproses Qualcomm.

Konfigurasi yang disenaraikan di Google Play untuk LG Velvet dengan pemproses Dimensity 800 (MT6883) menyebutkan 6 GB RAM, seperti dalam kes varian 4G. Model Snapdragon 765 mempunyai 8 GB RAM. Juga, skrin nampaknya tidak berubah, dengan resolusi Full HD +.

LG belum secara rasmi mengumumkan varian LG Velvet ini, tetapi ia boleh diumumkan dalam masa terdekat. Model ini mungkin dikhaskan untuk pasaran sensitif harga seperti China dan India. Pengguna di sana mungkin menginginkan telefon 5G, tetapi model LG Velvet yang asli mungkin terlalu mahal jika dibandingkan dengan persaingan di pasaran. Oleh itu, varian yang dilengkapi dengan pemproses yang lebih murah boleh menjadi lebih menarik.

Artikel Berkaitan

Back to top button