Huawei terbang pulang: hampir separuh telefon pintar adalah miliknya dan juga memonopoli segmen 5G

Berikut adalah laporan Counterpoint terbaru di pasaran telefon pintar China.

Sejak mula menghadapi lebih banyak kesulitan daripada yang diperlukan di pasaran antarabangsa, kerana konflik yang diketahui dengan pemerintah Amerika Syarikat, Huawei telah bertindak balas dengan mulai sangat fokus pada pasaran domestiknya dan buahnya tidak lama lagi. Dalam suku kedua 2020 ini khususnya, pengeluar itu benar-benar terbang di pasaran China, menurut yang terbaru laporan oleh Counterpoint.

Huawei sahaja berjaya menjadi pemangkin hampir separuh dari keseluruhan pasaran telefon pintar (46%), menjauhkan tracker pertama oleh jurang (Hidup, 16%). Tidak lama selepas kami menjumpai PELUANG, kepada 15%, dan kemudian Apple dan Xiaomi, berpasangan dengan 9%. Pertumbuhan tahun-ke-tahun Huawei meningkat 14%, kedua selepas itu Apple (+ 32%), terima kasih kepada siri iPhone 11 dan iPhone SE 2020 yang baru, yang terus mengisar sejumlah besar di China. Pengeluar lain sebaliknya menderita ketukan pasaran yang perlahan dan kecemasan kesihatan.

BACA JUGA: Huawei P40 Pro +, ulasannya

Sebagai penutup, kami juga menghabiskan beberapa perkataan di bahagian depan Telefon pintar 5G, masih sesuai dengan keseluruhan pasar, tetapi ditakdirkan untuk memegang peranan utama dalam tahun-tahun mendatang. Diperkuat oleh ketuanan teknologinya, Huawei sekarang ini benar-benar mendominasi pemandangan, memandangkan perigi itu 60% Telefon pintar 5G di tanah Cina berjenama Huawei. Mereka mengikuti pada jarak yang selamat saya tinggal, PELUANG adalah Xiaomi.

Melalui: Huawei Central

Artikel Berkaitan

Back to top button