Hanya yang hilang: Samsung juga mahu mengeluarkan pengecas dari kotak

Nampaknya, yang Apple bukan satu-satunya syarikat yang sedang mengkaji kaedah untuk mengeluarkan aksesori penting dari kotak pelepasan masa depannya. Menurut penemuan yang dibuat oleh Sammobile, pasukan pengeluar sedang mengkaji cara untuk mengeluarkan pengecas yang dihantar secara lalai bersama dengan Galaxy sudah pada tahun 2021.

Laman web menunjukkan bahawa syarikat telah mengkaji cara untuk membolehkan teknologi yang akan dilaksanakan pada peranti seterusnya dan yang tentunya lebih mahal. Mengeluarkan aksesori asas adalah cara untuk mengekalkan harga telefon pintar dengan 5G, misalnya, lebih seimbang.

Sebaliknya, menurut laman web, jenama Korea Selatan memahami bahawa ribuan smartphones yang telah terjual di seluruh dunia dalam beberapa tahun kebelakangan ini telah menjamin pengguna sekurang-kurangnya satu pengecas di setiap rumah, menjadikan aksesori kurang penting hari ini, kerana setiap orang akan mempunyai pengecas di rumah.

© AndroidPIT

Dengan perubahan tersebut, pengecas harus dibeli secara berasingan oleh pengguna dan, berkenaan dengan nilai akhir produk, belum dapat dipastikan berapa banyak simpanan yang akan ditambahkan oleh ketiadaan aksesori tersebut pada produk.

Ingat bahawa Sony Mobile telah melakukan langkah serupa pada masa lalu ketika mengeluarkan fon kepala dan bahkan pengecas perjalanan (kabel berasingan + bekalan kuasa), menggantikannya dengan pengecas dinding (kabel + bekalan kuasa tetap). Ternyata syarikat perlu mengkaji strategi ini dan menawarkan aksesori ini lagi setelah banyak aduan.

Sebagai tambahan Apple adalah syarikat lain yang berfikir untuk mengeluarkan pengecas dari iPhone seterusnya, dan syarikat itu bahkan memerintahkan tinjauan untuk memahami dari pengguna sendiri bagaimana persepsi itu.

Artikel Berkaitan

Back to top button