Foxconn akan melabur US $ 1 di India untuk mengurangkan pergantungan pada Apple begitu juga dengan China

Foxconn akan melabur US $ 1 di India untuk mengurangkan pergantungan pada Apple begitu juga dengan China 1

THE Apple dia tidak begitu senang dengan masalah ekonomi yang timbul sejak Donald Trump memulakan perang menentang China. Syarikat yang diuruskan oleh Tim Cook sedang dalam kebakaran, menjadi orang Amerika tetapi bergantung sepenuhnya kepada negara Asia untuk menghasilkan peranti mereka.

Akibatnya, Apple akan mendorong para pembekalnya untuk memindahkan barisan pengeluaran iPhone, iPad dan lain-lain ke negara-negara di mana mungkin untuk mengekalkan kos pengeluaran yang rendah, tetapi yang tidak menimbulkan banyak masalah dengan pemerintah AS. Dengan itu, Foxconn mula mendirikan kilang di India, yang akan menelan belanja keseluruhan US $ 1 bilion.

Projek kejuruteraan bertujuan untuk meningkatkan kehadiran Foxconn di Sriperumbur, di mana ia sudah mempunyai tikar pengeluaran iPhone XR yang pada masa depan diharapkan dapat menempatkan model lain dari gergasi Cupertino. Projek ini memerlukan masa sehingga tiga tahun untuk dilaksanakan sepenuhnya, dan sehingga saat itu peralihan logistik akan dilakukan secara beransur-ansur.

Oleh itu, pada tahun-tahun mendatang, Apple berhasrat untuk mengubah India menjadi hab produktif seterusnya, sekurang-kurangnya menurut maklumat dari Neil Shah, dari Counterpoint Research.

Pada tahun-tahun akan datang, Apple harus mendorong rakan-rakan lain untuk menukar pusat pengeluaran mereka, tetapi diketahui bahawa pergerakan yang dirundingkan dengan Foxconn harus menghasilkan sekurang-kurangnya 6 seribu pekerjaan di India.

Bagaimana kerajaan China akan bertindak balas terhadap tamparan kuat dalam rantaian perindustriannya masih belum dapat dilihat. Terutama kerana India telah bersekutu dengan usaha anti-China baru-baru ini, melarang TikTok dan begitu banyak aplikasi lain dari Asia.

Dan anda, bagaimana pendapat anda tentang gerakan ini, yang agak bijak di pihaknya Apple dan rakan anda? Beritahu kami dalam komen!

Artikel Berkaitan

Back to top button