Festival tarian Minecraft Rave Family Block Fest telah ditangguhkan

10 Julai 2020 Penganjur festival telah mengumumkan melalui siaran pers yang memutuskan untuk menangguhkan acara tersebut, dan mengatakan pihaknya akan mengeluarkan pengembalian dana “dalam waktu 48 jam” kepada mereka yang memilih untuk menerimanya. Pelayan akan terus didukung untuk peserta yang ingin “terus berkhemah, pesta, dan menari”. Kisah ini telah diperbetulkan untuk mencerminkan barisan artis terbaru untuk festival ini. Kisah asal menyusul.

Festival tarian maya, Rave Family Block Fest yang sulung dan luar biasa telah hadir ke Minecraft. Acara yang penuh sesak dari penganjur Rave Family membawa lebih daripada 65 panggung, beratus-ratus artis, dan hujung minggu yang penuh keseronokan kepada dunia pembangun blok ikonik Mojang, dengan permainan, aktiviti, tarian, dan banyak lagi untuk terjebak. Selain itu, acara ini memberi peluang kepada para pengunjung festival untuk mendukung sejumlah amal melalui penjualan tiket, dan juga kesempatan untuk mendaftar untuk memilih melalui HeadCount selama proses pembayaran.

Festival ini (yang perlu diperhatikan bukanlah acara Minecraft rasmi) disediakan untuk semua anggota playerbase Minecraft yang sangat besar untuk dihadiri, selagi mereka berumur 18 tahun ke atas, dan mempunyai beberapa nama besar, senarai lengkap yang boleh didapati di sini.

Menyelam bergantung pada dua perkara: memiliki salinan permainan, dan membayar caj sampul $ 10, “lebih dari separuh”, di mana laman festival mengatakan, “kembali kepada seniman yang membuat muzik dan mengaitkan anda!” Acara ini digabungkan dengan platform streaming Mixcloud untuk memastikan pemegang hak muzik yang dimainkan dibayar untuk penggunaannya, penganjur menjelaskan dalam siaran akhbar.

Lawatan maya ringkas festival, yang disediakan oleh Ketua Pegawai Eksekutif Rave Family, Jackie McGuire, hanya menyoroti sebahagian kecil tempat maya, yang, walaupun dengan standard tinggi Mineraft, sangat kreatif dan berwarna-warni. Serambi festival merangkumi para hadirin dengan campuran rumput, batu, dan kayu kayu permainan kotak pasir serta corak dan tanda blok warna yang meriah, yang membawa mereka ke acara tersebut.

“Pemikiran itu semacam menjadikannya kombinasi antara Disneyland dan Electric Forest,” festival muzik tahunan yang diadakan di AS, McGuire memberitahu kami. “Semuanya berwarna-warni; pada waktu malam semuanya menyala, ”tambahnya, memberi kami sekilas di festival yang tepat, yang bahkan mempunyai versi Red Rocks sendiri, dengan ‘Rave Family Block Fest’ yang terpahat di dalamnya dengan gaya seni khas Minecraft.

“Ketika kami mula membangun dunia yang dipersonalisasi untuk kebanyakan seniman,” jelas McGuire, “Saya rasa ketika itulah semuanya benar-benar beredar, dan mereka menyedari bahawa ini adalah peluang untuk memilih seluruh pengalaman untuk peminat mereka.” Dan bukan hanya berbagai tahap “dipersonalisasi” yang berbeza yang akan mendorong para pengunjung festival untuk berjalan-jalan dan menjelajahi kawasan baru, nampaknya – ada telur Paskah dan barang-barang lain yang tersebar juga akan ditemui. Selain itu, terdapat TARDIS gergasi yang terpampang di pusat tempat untuk membantu anda berkeliling.

Mengagumkan, sebahagian besar tempat Rave Family Block Fest dibina oleh sukarelawan, tambah CEO. “Saya rasa, perkara lain yang sangat menggembirakan acara ini,” katanya, “sebahagian besarnya dilakukan oleh pemuzik sukarelawan yang tidak melakukan lawatan sekarang kerana COVID-19, dan rakan-rakan yang hanya bosan dan mencari kedai kreatif. ” Sebagai tambahan, McGuire mengatakan bahawa ketiga-tiga anaknya telah menambahkan sedikit ke tempat itu juga.

Mengenai sama ada platform seperti Minecraft mungkin merupakan bahagian penting dalam masa depan industri tarian, McGuire mengatakan bahawa dia yakin mereka akan menjadi, dan bukan hanya kerana pandemi yang sedang berlaku; dia juga menambahkan bahawa: “Saya rasa festival muzik tidak dapat diakses.” Dia menjelaskan bahawa, walaupun beberapa peminat mungkin tidak mampu untuk pergi ke festival akhir pekan yang sering mahal, projek ini menarik baginya, kerana “lebih mudah diakses oleh orang”. Di samping itu, dia mengatakan, “Permainan video dan muzik tarian sangat erat di beberapa bidang,” menyoroti beberapa contoh DJ yang juga bermain, dan ini dapat menjadi cara untuk menjangkau peminat. “Saya fikir kedua-dua komuniti akan terus terjalin lebih erat.”

Mengenai topik membantu “memperkuat pergerakan BLM dan sebab-sebab lain dalam acara itu”, yang disebut oleh syarikat dalam siaran pers, McGuire mengatakan: “Salah satu perkara yang sangat penting bagi saya adalah, satu, memastikan bahawa artis dibayar, tetapi juga sebahagian besar keuntungan kita menuju ke arah kebaikan. ” Di samping model pembahagian hasil 60/40, yang menurut siaran pers membantu para artis festival untuk menjana wang dari penjualan tiket mereka, para pengunjung festival juga akan diberi kesempatan untuk menyumbang kepada sejumlah penyebab ketika membeli tiket.

“Salah satu perkara yang sangat penting bagi saya adalah perwakilan dalam muzik,” tambah McGuire pada topik festival sebagai platform, dan juga membincangkan kepentingan beberapa badan amal yang dapat disokong oleh penjualan tiket, seperti The Bail Project , Black Lives Matter, dan ByeByePlastic.

The Rave Family Block Fest disiarkan secara langsung sekarang – atau lihat melalui siaran langsung artis persembahan di laman acara – dan berlangsung hingga 13 Julai. Anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenai festival ini, seperti barisan artis, jadual, dan sebab-sebab yang disokongnya, melalui laman webnya.

Artikel Berkaitan

Back to top button