Kúzelník, bosorák 3: Recenzia Wild Hunt

Hry nie sú o nič lepšie

Kúzelník, bosorák 3: Recenzia Wild Hunt 1

S Zaklínačom 3: Wild Hunt, sága CD Projekt Red sa rozrástla na niečo veľkolepé. Je to hra skutočne epickej mierky, ktorá stále zobrazuje oko pre každú minútu detailov. Je to ten, ktorý vidí svojho hrdinu Geralta z Rivie, ktorý sa úplne zmenil z prvej hry pána Lovermana na meča, na zrelého, reflexného hrdinu, a jedného, ​​v ktorom sa zdá, že príbehy, systémy, umenie, hudba, akcia a tradície sa vzájomne prelínajú. do jedného oslnivého celku. Je to najlepšie fantasy RPG svojho typu od filmu The Elder Scrolls V: Skyrim a stanovuje nový žáner. Aby som bol úprimný, to je všetko, čo skutočne potrebujete vedieť.

Napriek tomu pravdepodobne od recenzie očakávate viac než nadýchaný nadšok. Predstavte si hru, ktorá od Zaklínača vezme všetko, čo máte radi 2: Assassin of Kings, Skyrim, Legenda Zelda z Ocariny času k princeznej za súmraku a Red Dead Redemption. To je do značnej miery Wild Hunt. S tretím Zaklínačom hrá CD Projekt Red v tých najväčších ligách.

Porovnanie s Red Dead sa môže zdať čudné, ale je tu niečo o hraní hry Wild Hunt s voľným roamingom, ktoré neustále pripomína myseľ západného majstrovského diela spoločnosti Rockstar. Nie je to len to, že Geralt trávi veľkú časť hry na koňoch – jeho verný steer Roach, zriedka ďalej ako píšťalka -, ale že zameranie na skúmanie divočiny, objavovanie postáv a misií jej dáva podobný druh pocitu. Obe hry zdieľajú temný cynický tón kvasený sardonickým humorom a nádejou nádeje. Obaja sú príbehmi vrahov, ktorí v istom zmysle túžia po niečom väčšom.

Podobné: Zaklínač 3 – Recenzia krvi a vína

Kúzelník, bosorák 3: Recenzia Wild Hunt 2

Wild Hunt má takmer nekonečné možnosti, ale je dosť chytrý na to, aby vás všetkých nenahradil naraz. Počiatočná časť hry hrozí, že vás zasiahne rovnakým miernym sklamaním, aké ste cítili, keď ste objavili Dragon Age: Inkvizícia nerobila jeden plynulý svet, ale sériu prepojených rozsiahlych krajín. Dokonca aj štartovacia oblasť divočiny Wild Hunt je plná misií s príbehmi, šelmy na zabitie a vedľajších questov, na mape, ktorú by sme nazvali pred desiatimi rokmi obrovsky, ale je to trochu obmedzené. Je to skutočne to, čo čarodejník otvoreného sveta skutočne znamená?

Napriek tomu CD Projekt Red si na systémy zvykne; nájsť nástenky a uzavrieť zmluvy o ochrane proti škodcom, dostať sa z koní na A a B a zistiť, aké nebezpečenstvá a skryté poklady leží na ceste. Dostali ste sa do boja v hre – rýchle, inteligentné a taktické – a do jeho výskumu a tvorby: dve veci, ktoré iné hry robia s fuškou, ale Wild Hunt je neoddeliteľnou súčasťou zábavy.

Medzi hernými literatúrami sa v poslednej dobe veľa hovorilo o tom, či systémy zapájajú hráčov viac ako do deja, ale Wild Hunt ich spája takým spôsobom, že otázka vyzerá nezmyselne. Geralt sa vyvinul zo skutočne mladej čepele na postavu budúceho otca, na stope ženy, ktorú kedysi miloval, a najbližšej veci, ktorú musia mať potomstvo.

Aby ich našiel, bude musieť bojovať proti mužom, zvieratám, duchom a iným svetským silám, pričom sa musí zapojiť do intríg, ktoré ovplyvňujú osud národov, ale vždy je jasné, čo robíte a ako to celkovo prispieva k vašim cieľom. A ak to znamená zbierať bylinky na varenie lektvarov, aby ste dostali šancu na prijatie vražedného griffina, potom ste ochotní urobiť to.

Súvisiace: Všetko, čo vieme o PS5

Kúzelník, bosorák 3 Tipy a triky

Geralt je skôr vyrovnaný, ale skôr profesionálny ako superhrdina. Aj keď môžete vyhrať niektoré bitky iba tým, že sa brodíte, rýchlo odbočíte a uhýbate, je pravdepodobnejšie, že uspejete, ak sa pustíte do prípravy, zásobíte lektvary a budete mať na pamäti slabé stránky vášho cieľa. Asi najpôsobivejšou vecou na Wild Hunt je to, ako umožňuje ľahkú prácu so svojimi najmožnejšími prvkami.

Stále má klasický háčik všetkých RPG – bojujúce monštrá, aby získali skúsenosti a koristi, aby ste vylepšili a vylepšili svoje schopnosti, aby ste ešte lepšie bojovali proti monštrám – ale má aj iné radosti, s neuveriteľným priestorom na prieskum a questy, ktoré sú dobre napísané. , rozmanitý a plný osobnosti. Vaša verná stela pracuje skvele ako transport a ako prostriedok na nabíjanie do boja. Aj tu hra ukazuje inteligenciu, a to obmedzením jej účinnosti v boji prostredníctvom meradla strachu, ako aj účinným režimom výletnej plavby na šetrné spanie. po cestách.

Napriek tomu, keď si myslíte, že to dokážete zmerať, Wild Hunt odtiahne závoj a potom vám povie, že ste ešte nič nevideli. Stále to nie je celkom jediný otvorený svet, ale najväčšie oblasti sú také obrovské, že na tom skutočne nezáleží a každá z nich je preplnená toľkými príbehmi, vedľajšími úlohami a incidentmi, ktoré strávite polovicou času skúšaním uprednostniť, čo sa má ďalej riešiť.

A aj keď budete radi tráviť hodiny klusaním scenérií na koňoch, rýchle možnosti cestovania, ktoré sa zdajú byť nepotrebné v sekcii prologu, sa teraz javia ako nevyhnutné. Ditto pre lode – nevyhnutné na to, aby ste sa dostali z hlavnej pevniny na objavovanie vzdialených ostrovov. Slová ako rozľahlé a masívne nerobia Zaklínač 3 justície.

Podobné: Final Fantasy 7 prerobiť

Kúzelník, bosorák 3 Tipy a triky

Existuje tu tiež skutočná rovnováha medzi hrateľnosťou založenou na rozprávaní a exploratívnejšími a naliehavejšími vecami. Misie príbehu vás jednoducho nepresunú z jedného bodu na mape do druhého, ale dajú vám vlákna, z ktorých sa budete dráždiť a sledovať, aby ste boli vždy v kontakte s ústredným dejom bez ohľadu na to, kde sa práve nachádzate.

Jediným obmedzením je vaša aktuálna úroveň – každý quest a vedľajší quest má odporúčanú úroveň a zistili sme, že ich ignorujete na svoje nebezpečenstvo. Akonáhle vás Wild Hunt uvedie na príbehovú misiu, bude to tak podrobné a filmové ako akákoľvek lineárna akčná hra. Zdá sa, že scény z dialógu, akčné sety a bossové bitky prirodzene tečú do hry, s potenciou, ktorú sme v predchádzajúcich zápasoch s Witchermi nikdy nevideli.
Skladá sa spolu so skvelou hudbou, silným hlasom a pôsobivou konzistenciou tónu. Fantázia nie je oveľa tmavšia ako vo Wild Hunt, kde prebiehajúca vojna medzi impériami je neustále v pozadí, kde obyčajní ľudia jasne trpia, nespravodlivosť sa rozprestiera a dokonca aj hrdina musí niekedy zaslepiť oči.

To neznamená, že nemôžete urobiť zmenu. Existuje skutočný pocit, že to, čo hovoríte, a to, čo robíte, je zmena vecí k horšiemu alebo lepšiemu, aj keď to jednoducho znamená vyčistenie farmy alebo malého prístavu príšer a umožnenie miestnym obyvateľom, aby sa vrátili k svojmu špinavému a chudobnému životu.

Kúzelník, bosorák 3 Tipy a triky

Vizuály sú zatiaľ úžasné. Krajiny hry sú epické, atmosférické a uveriteľné, vďaka čomu vynikajúco využívajú vegetáciu, svetlo, hmlu, oblak a farbu. Je to druh hry, v ktorej chcete skúmať iba krajinu. Podrobné detaily sú však rovnako pôsobivé. S textúrami a povrchmi, ktoré môžete takmer cítiť, a animáciou tváre, ktorá zanecháva Dragon Age: Inquisition je v prachu.

Wild Hunt ponúka svet mágie, v ktorý môžete veriť, a postáv, ktorým môžete veriť. A ak predpovede série pre pochybné sexy veci úplne nezmizli, prinajmenšom zbytočné štiepenie a tápanie mäkkou pornografiou nevyzerajú tentokrát tak absurdne alebo ako Thunderbirds.

Príčiny sťažnosti sú veľkolepo obmedzené. CD Projekt odviedol skvelú prácu so všetkými základmi, od riadenia zásob a úloh až po tvorbu, že rozhranie vás sotva zapadá, ale dva kroky na zobrazenie mapy sa zdajú byť jeden krok príliš ďaleko. Časy načítania sú trochu na dlhej strane, ale problém je iba vtedy, keď zomriete alebo použijete rýchle cestovanie, a pri testovanej verzii PS4 príležitostne narastá snímková frekvencia, najmä keď putujete po veľkých svetových mestách.

Keď hovorím osobne, nie som ani veľkým fanúšikom toho, že musím pravidelne opravovať zbrane, a musím cestovať späť k najbližšiemu kovárovi, aby mi pripevnil výstroj. Napriek tomu sú súpravy na opravu ľahko dostupné a niektorým ľuďom sa páči taká pravosť. Vďaka Wild Hunt je to skutočne chutné tým, že pre vás pripravíte dostupné obmedzovače zbraní a brnení, ktoré môžete používať, keď ste tam. Stručne povedané, potím sa len o najmenších malých veciach.

Pozri tiež: Náhľad Cyberpunk 2077

Kúzelník, bosorák 3 Tipy a triky

A to je hlúpe. Veľké veci sú tu absolútne vynikajúce – a vynikajúce spôsobom, ktorý vám umožní, aby viac hier mohlo byť tak ambicióznych, ako aj dobre vykonaných bez toho, aby zlyhali tak či onak. Iste, Zaklínač 2 nie je to niečo, čo si môžete vyzdvihnúť náhodne, čo si vyžaduje čas, odhodlanie a – no, oveľa viac času – je však ťažké si predstaviť kohokoľvek bez nenávisti k RPG a fantázie, ktorá by ľutovala nespočet hodín, ktoré venujú.

verdikt

Vďaka zasielaniu informácií o spoločnostiach Bioware a Bethesda je Wild Hunt nový RPG, podľa ktorého by sa mali posudzovať všetky ostatné RPG. CD Projekt Red priniesol nielen najväčší a najpresvedčivejší fantasy otvorený svet, aký sme kedy videli, ale nielen príbeh, úlohy a systémy, vďaka ktorým je neuveriteľne presvedčivé miesto na beh, jazdu a plachtenie. Je to najúžasnejší čas umývadlo, ktoré budete pravdepodobne hrať tento rok.

Príspevok Zaklínač 3: Recenzia Wild Hunt sa prvýkrát objavila v zozname Dôveryhodné recenzie.