GoPro Hero 8 Čierna recenzia: Zachytenie videa na novú úroveň

Hrdina GoPro 8 Čierna akčná kamera stavia na výkonnosti modelu Hero7 Black a ponúka výkonnejšie spracovanie, ešte stabilnejšie zábery, vstavané montážne ramená a celý rad profesionálnych režimov. A to všetko je zabudované vo fotoaparáte, ktorý je väčší ako predtým a má tiež vlastné montážne ramená.

Zatiaľ čo otázky týkajúce sa budúcnosti GoPro krúžia okolo niekoľkých posledných rokov, spoločnosť pôsobiaca v oblasti akčných kamier prispôsobila svoj sortiment výrobkov a zasekla sa o svoju hlavnú úlohu – vytvoriť výkonné a ľahko použiteľné fotoaparáty, ktoré vám pomôžu zachytiť všetky vaše úžasné vonkajšie využitie. , A s hrdinom 8 Čierna, posunie ju na novú úroveň.

hrdina 8 verzus Hero7: Čo je nové?

• Väčší fotoaparát, ale vstavané montážne ramená
  • 66.3 x 48.6 x 28,4 mm / 126 g
  • Vodotesný do 10 metrov

V posledných rokoch si zostava Hero udržuje prakticky rovnaký dizajn a tvar. V skutočnosti, na rozdiel od farby, medzi hrdinou bola len malá zmena 6 a hrdina 7 series. Pre hrdinu 8, GoPro to trochu zmiešal.

Ak sú nejaké zlé správy, je to hrdina 8 Čierna je zreteľne väčšia ako hrdina 7 Čierna. Umiestnite ich vedľa seba a všimnete si, že medzi nimi existuje jasný rozdiel.

Počnúc prednou stranou je niekoľko kľúčových zmien: najskôr sa logo GoPro posunulo doľava, aby sa vytvoril priestor pre vylepšený mikrofónový systém, ktorý by mal zlepšiť kvalitu zvuku vašich videí; po druhé, kryt objektívu je neodnímateľný, je štvorcový a má hrubšiu vrstvu Gorilla Glass pre lepšiu ochranu.

Jedinou ďalšou zmenou je malé LED svetlo. Namiesto zakriveného pruhu v hornom rohu je len jedno svetlo s veľkosťou dierok, ktoré vás bude informovať, keď sa zapne / vypne a zaznamená, tesne nad obvyklou monochromatickou informačnou obrazovkou.

Matný šedý povrch bol po okrajoch nahradený tvrdším, takmer trblietavým povrchom. A čo je dôležitejšie, tlačidlo Napájanie / režim má zmenené strany. Teraz sa nachádza pod logom fotoaparátu na pravej strane, pretože vľavo sú teraz úplne dvere umožňujúce prístup k batérii, slotu na kartu microSD a portu USB Type-C.

Na rozdiel od malých dverí z predchádzajúcich dvoch vlajkových lodí GoPro – ktoré sa cítili trochu tenké a chabé – nové jednodverové dvere sú hrubšie a vyrobené z kovu, takže sú oveľa odolnejšie ako predtým. Samozrejme má stále výplň batérie a tesnenie okolo okrajov, aby sa zabránilo prenikaniu vody do častí citlivých na vlhkosť. Celkovo si myslíme, že je to dobrý krok.

Tento nový dizajn dverí a portov má však jednu nevýhodu: Karma Grip s tým nebude fungovať. Každý, kto si kúpil tento relatívne drahý mechanický záves, ho nebude môcť použiť s novým fotoaparátom, pretože porty, ktoré musí fungovať, majú zmenené strany a samotná kamera je väčšia a napriek tomu sa nehodí.

GoPro Hero 8 Čierna recenzia: Zachytenie videa na novú úroveň 1

Hrdina 8Dotykový displej na zadnej strane je do značnej miery rovnaký ako jeho predchodca, ale na spodnej strane je úplne nový doplnok: vstavané montážne ramená. Toto je viac ako pravdepodobne najväčší dôvod na zväčšenie veľkosti. To znamená, že na pripevnenie k príslušenstvu GoPro už nepotrebujete západkové puzdro alebo rám. Iba vyklopte ruky a priskrutkujte fotoaparát priamo na akékoľvek držadlá a úchytky.

To môže znamenať, že fotoaparát je väčší ako predtým, ale je stále kompaktnejší ako hrdina 7 plus jeho rám. To je spôsob, akým to GoPro vylepšilo a budete cítiť výhody, ak budete používať veľa príslušenstva, rukoväte a držiakov. Možnosť pripojiť fotoaparát a získať ľahký prístup k batérii a pamäťovej karte je v reálnom čase. Už nie je potrebné odstraňovať tento hlúpy rámec ako prvý. Stačí otvoriť dvierka priestoru pre batériu, vytiahnuť kartu / batériu a môžete ísť. Všetko pritom stále prichytené k úchopu alebo stojanu.

Ak ste náhodou urobili veľa ručných akčných záberov, možno si všimnete trochu rozdielu v objeme fotoaparátu, ale nie je to tak väčšie a ťažšie, že je to ťažkopádne. Je to stále prenosný fotoaparát, ktorý sa ľahko prenáša.

Jednoduché užívateľské rozhranie

• Aktualizované užívateľské rozhranie
  • Gestá dotykovej obrazovky
  • Hlasové ovládanie

Od zabudovania dotykovej obrazovky do svojich kamier vyvinul GoPro užívateľské rozhranie z niečoho, čo bolo dosť pochmúrne a komplikované, na priateľskejší a ľahko použiteľný systém. Tento vývoj pokračuje s hrdinom 8 fotoaparát; je jednoduchšie a jednoduchšie upraviť nastavenia a preferencie snímania.

Pri prvom zapnutí fotoaparátu sa v predvolenom zobrazení monitora zobrazuje pohľad cez objektív a na obrazovke sa nachádza množstvo jednoduchých ikon. Hlavné dlhé tlačidlo v tvare pilulky vám umožňuje rýchlo prepínať medzi niektorými predvolenými nastaveniami videa: Štandard, Aktivita, Slo-Mo a Cinematic. Každý má svoje vlastné prednastavené rozlíšenie, obnovovaciu frekvenciu a nastavenie virtuálnych šošoviek. Ak ich chcete prispôsobiť, môžete tak urobiť jednoducho klepnutím na ikonu ceruzky vedľa možnosti v zozname.

Jednou z nových skvelých funkcií je rýchle prepínanie na obrazovke. Sú zastúpené štyrmi ikonami malých kruhov na obrazovke a v predvolenom nastavení zahŕňajú možnosti na rýchle zapnutie funkcie spomaleného pohybu, aktiváciu funkcie HyperSmooth Boost (bližšie o tom neskôr), priblíženie a prepínanie medzi širokouhlým, lineárnym a SuperView virtuálne ohniskové vzdialenosti. Podobne ako režimy snímania, môžete pre tieto rýchle prepnutia ľahko zvoliť ďalšie funkcie. Jediné, čo musíte urobiť, je stlačiť a držať ikonu a získate naozaj dlhý zoznam ďalších možností.

Potiahnutím nadol z hornej časti obrazovky sa zobrazí podokno nastavení na aktiváciu ďalších funkcií vrátane mriežky rámov, zapnutia hlasovej aktivácie, zámku obrazovky a zámku orientácie. Prejdite prstom zdola nahor a dostanete sa do galérie videí a fotografií; bývalé automatické hry a posúvaním prstom doľava alebo doprava sa môžete pohybovať po galérii.

GoPro Hero 8 Čierna recenzia: Zachytenie videa na novú úroveň 2

Celkovo je to napriek malej veľkosti obrazovky jednoduché a ovládateľné. Dokázali sme si s tým pohrávať, zatiaľ čo sme sedeli v motorkárskom postrannom vozíku a natáčali sme videozáznamy ulicami Paríža – s kamerou namontovanou na prednej časti vozíka – s veľmi malými problémami.

Ako vždy je na boku tiež tlačidlo režimu. Rýchle stlačenie prepína medzi režimami fotografií, videa a timelapse. Keď vyberiete iný režim snímania, prepínajú sa hlavné možnosti snímania a prepínania na obrazovke pre tento režim. Napríklad v režime Photo môžete rýchlo prepínať na časovači alebo si vybrať medzi HDR, SuperPhoto, Standard alebo Raw.

Kvalita videa a fotografií

• 12MP fotografie so zlepšeným HDR
  • 4K video až do 60 snímok za sekundu, 1080p až 240 snímok za sekundu
  • Softvér / elektronický softvér HyperSmooth 2,0 stabilizácia

Napriek tomu, že majú väčšinou rovnaký senzor a obrazový procesor ako predchádzajúci GoPro, sú to vylepšenia v oblasti umelej inteligencie a obrazových algoritmov, ktoré výrazne zmenili kvalitu záznamu z hrdinu 8 Čierna. Ak ste si mysleli, že pôvodná stabilizácia AI a EI pomocou HyperSmooth bola dobrá, nuž ste zatiaľ nič nevideli.

Pre túto kameru vyvinula spoločnosť GoPro technológiu HyperSmooth2.0, oveľa lepšia verzia stabilizačných schopností, ktoré ponúka posledná akčná kamera, ktorú uviedla na trh. Pri každodennom používaní je jej schopnosť – a my sa snažíme nájsť to superlatívne – hlúpy,

Testovali sme to na mnohých rôznych povrchoch, pri chôdzi a behu, s časovým odstupom av pravidelnom filmovom režime, a vyhodilo nás to. Ak ste jazdili po Paríži v horeuvedených postranných vozíkoch, s kamerou namontovanou na prednej strane, sotva by ste vedeli, že na ceste boli nejaké hrbole (ktokoľvek, kto bol v Paríži, bude vedieť, že v podstate nejde len o dláždenie, hrbole a maniakálnu jazdu). V skutočnosti, aj keď jazdíme na niektorých dosť ťažkých dlážkach, ktoré otriasli motorkou a pripojeným postranným vozíkom, nás dosť rozzúrene zanechali stabilné, hladké a čisté.

Nevieme, ako to GoPro urobil, ale je to druh kúzla (tu vložte sólové gitarové sólo Briana Maya),

Okrem lepšej stabilizácie vo všeobecnosti existuje režim Boost, ktorý sa o niečo ďalej zachytáva do záberu, čo umožňuje rovnomernejšie zábery. Je pravda, že v tomto režime prídete o časť scény a nemôžete ju použiť v objektíve / ohniskovej vzdialenosti SuperView, ale v skutočne extrémnych situáciách, ako je beh po skalnej suti alebo jazda na tvrdom chvostovom bicykli o niekoľko krokov, ešte viac zachytáva zábery.

Čo je iné na HyperSmooth 2,0 je tiež to, že ho môžete použiť v každom režime snímania videa pri akejkoľvek obnovovacej frekvencii. Zvýšenie môže byť trochu obmedzené, ale predvolená automatická stabilizácia nie je najmenšia. Takže aj keď chcete snímať spomalené video, HyperSmooth robí svoju vec.

Okrem toho dokáže fotoaparát za dobrého denného svetla vytvárať snímky s množstvom žiarivých farieb, detailov a ostrosti. To isté možno povedať o statických fotografiách, ktoré prichádzajú so schopnosťou vytvárať ešte lepšie zábery s vysokým dynamickým rozsahom (HDR) ako predtým, čo zlepšuje lokalizovaný dynamický rozsah v testovacích scenároch, ako napríklad v prípade tmavého objektu a tvrdého / jasného podsvietenia.

V slabších svetlách alebo tmavších častiach fotografií sme videli malý obrazový šum, ktorý sa plazil a pri snímaní v režime HDR došlo k určitému zjemneniu detailov. S tým bolo povedané, mnoho statických obrazov vyšlo s veľkou ostrosťou. Je to určite dosť dobrý fotograf, ktorý zachytí tie malé okamihy, keď potrebujete len nasnímať fotografie okolo akcie.

Možno je jedinou nevýhodou, ako obvykle pri GoPro, výdrž batérie. Tieto výkonné malé fotoaparáty nemôžu ísť navždy, a to ani s novšou a väčšou batériou. Skoro sme ho vyčerpali po jednej alebo dvoch hodinách zmiešaného použitia, natáčaní videa, timelapse a fotografií. Ak ste vášnivým používateľom GoPro, nemusíte hovoriť, že je nutná druhá (a možno tretia) batéria – ale aspoň sa dajú ľahko vypnúť v dvojnásobnom rýchlom čase (pokiaľ, ak ste pod vodou alebo letíte lietadlom v slučkách typu da-loop alebo niečo podobné).